ČETIRI STVARI KOJE MORATE ZNATI O RABLJENOM BMW

Šesta generacija Petice kao rabljena je financijski bitno dostupnija nego nekad, ali još uvijek se doživljava kao statusni simbol, naročito s jačom opremom i motorom. Zrači kvalitetom i snagom, na dobro održavanje uzvraća pouzdanošću, a za volanom daje poznati BMW-ov sportski osjećaj

Starije generacije BMW-ove serije 5, naročito one pod oznakom E34 (poznate i kao „kamatarka“), a donekle i E39 (za mnoge najljepša Petica ikada) pratila je stigma popularnosti kod ljudi s one strane zakona, što su donekle uspjeli ispeglati noviji, sofisticiraniji i skuplji modeli, poput Petice generacijske oznake F10.

Teže je dostupna sitnim lokalnim zgubidanima i u tradicionalnom nadmetanju s Audijem A6 i Mercedesom E-klase uobičajeno pobjeđuje najboljim ležanjem i direktnim, gotovo sportskim osjećajem na volanu koji savršeno sjeda u ruke.

Ima figuru sportske limuzine, nisko težište i vrhunski složen ovjes i zato je omiljena svima kojima je na prvom mjestu vozački užitak i malo jača dinamika vožnje. Visoka razina komfora u vidu prostora, opreme (vrlo bitno za ukupni dojam) i uglađenosti, a naravno i same kvalitete izrade, pritom naravno da ne izostaje. Petica F10 je naime, kvalitetno složen stroj koji odlično podnosi godine.

 FOTO BY Marin Tomas

Tražite održavan primjerak

Ali… Kao i svaka premium limuzina više srednje klase, želi li se zadržati u top stanju, zahtijeva visoku servisno stručnu, pa shodno tomu i financijsku razinu održavanja. Mehaničari iz šupe u pravilu ovdje nemaju što tražiti i pri kupnji izbjegavajte primjerke bez dokazive cjelovite stručne servisne povijesti, bez obzira na vjerojatno nižu traženu cijenu. U suprotnom, jako riskirate.

FOTO BY Marin Tomas

Nije savršen

No, što kažu statistike? Petica naravno, nije savršena i uz sve one uobičajene stvari koje se provjeravaju prilikom kupnje bilo kojeg rabljenog, i ovdje ima detalja na koje valja pozornije baciti oko pri kupnji: sagnite se i pregledajte slini li jače ulje na karteru te kućištu mjenjača i diferencijala, u kakvom stanju je prednji ovjes na ležećim uspornicima i šahtovima i da li je sva elektronika u potrebnoj formi.

Jer, to su neke dosad zapaženije boljke na koje će vas i BMW-ovi serviseri upozoriti. Vozački ugođen ovjes sa stražnjim ili kod nas rijeđim 4×4 pogonom tradicionalna je BMW vrlina. Prednji zna biti osjetljiv na grublje vožnje lošom cestom.

FOTO BY Marin Tomas

Održavani dizeli preporučljivi, benzinci još i više

Što se motora tiče, finoća kojom isporučuju snagu uz umjerenu potrošnju i sposobnost nabijanja velike kilometraže uz zadržavanje visoke forme (zato oprez s uvoznim primjercima!) svojstvo je koje ulijeva povjerenje.

 FOTO BY Marin Tomas

Dizelaši su na našem tržištu apsolutni zakon, a izbor im je više nego dobar. I osnovni 520d zaslužuje preporuku jer nudi sasvim dobar omjer kupovne cijene, performansi, potrošnje i troškova održavanja, no jasno je da je san svakog BMW fana jači stroj, po mogućnosti šesterocilindarski 530d, vrlo ozbiljan motor i po pitanju performansi i održavanja.

 FOTO BY Marin Tomas

Što se mjenjača tiče, dilemu ručni ili automatski brzo će razriješiti probne vožnje: kao što je nekad zakon bio ručni, danas je automatski. Pod uvjetom, naravno, da prilikom prebačaja sve ide glatko, bez trzaja i tupih udaraca, glavnih simptoma neodržavanja i grube vožnje u prošlosti (BMW mnogi vole jače stisnuti), a time i potencijalno visokog troška popravka.

Dizelski motori imaju ulogu najomiljenijih, jer isporučuju snagu dovoljnu da opravdaju BMW-ov imidž brzog i moćnog automobila, a uz to umjereno troše.

 FOTO BY Marin Tomas

POVIJEST MODELA

BMW 5 F10

2009. otkrivanje na samom kraju godine, dok su detaljno predstavljanje i potom početak prodaje pomaknuti na prvi kvartal 2010. godine. Petica generacije F10 startala je kao limuzina s dizelskim motorima 2.0/184 KS (520d), 3.0/204 KS (525d), 3.0/245 KS (530d) i 3.0/258 KS (530d xDrive). Imala je benzince 3.0/204 KS (523i), 3.0/258 KS (528i), 3.0 306 KS (535i) i 4.4/407 KS (550i)

 FOTO BY Marin Tomas

2010. u lipnju predstavljena karavanska izvedba Touring, generacijske oznake F11

2011. uvedena najjača dizelska verzija 3.0/300 KS (535d)

2012. downsizing promjene: osnovni benzinac postaje 2.0/184 KS (520i), model 528i dobiva motor 2.0/245 KS, uvode se modeli 530i s motorom 3.0/272 KS, hibridni sa 340 KS te M5 (4.4/560 KS). Nadalje, dizelski 525d odsad ima motor 2.0/218 KS, a modelima 530d snaga raste ma 258 KS, 535d na 313 KS. Uvodi se i M550d (3.0/381 KS) s tri turbine

2014. osnovni dizelaš postaje 518d (2.0/143 KS), a uvodi se i benzinski 550i (4.4/450 KS)

2015. dizelski 520d jača na 190 KS

2016. kraj proizvodnje

IZVOR: JUTARNJI.HR

Share this: