Internet prodavači magle

Kao čovjeka me najviše smeta kada reklamno propagandni program ide do te mjere perfidnosti da vrijeđa ljudsku inteligenciju. Od pojave “odljeva mozgova” s naših prostora, odnosno, od kako je Njemački jezik postao tražena roba, trpimo intelektualno vrijeđanje od strane “internet prodavača magle” koje nikako da okonča svoju eru.

Isto tako, imamo i reklame koje nas ostave bez teksta i to u pozitivnom smislu. Za ovu prigodu vratimo se “brzim metodama učenja stranih jezika”.

Happy handsome man with beard holding many flags Free Photo

Neki od udarnih naslova

Zahvaljujući neobičnoj i lakoj metodi usvojit ćeš njemački jezik za samo 2 tjedna; Nauči strani jezik za samo 4 tjedna; Nevjerojatno/Bez muke – savladaj strani jezik za 2 tjedna; Kako naučiti strani jezik za samo 17 dana?… samo su neki od naslova kojima smo svakodnevno bombardirani putem reklama na društvenim mrežama, i koji će vam se pojaviti na google pretraživaču ukoliko utipkate “učenje stranih jezika”.

Onaj tko je ikada pokušao da nauči strani jezik zna da su naslovi poput “Naučite jezik u 7 dana! ili “Kako naučiti strani jezik za samo 17 dana” čista obmana, prevara, i marketinški trik onih koji na jeftin način pokušavaju prodati svoju brzu metodu učenja stranih jezika.

Nažalost, u potrazi za nekim dobrim člankom na ovu temu uspjeli smo doći samo do jednog vrijednog pažnje, što znači da je malo tko pokušao da ukaže na ovaj oblik maltretiranja i zatupljivanja masa, ali ipak smo pronašli jedan ali vrijedan.

“U dva sata tečno naučila njemački’: Studenti ‘jezičari’ ismijali apsurdne reklame s interneta” – autor teksta: Ivana Petrić

Racionalizacija reklamiranja brzog učenja stranih jezika

Iako sam pokušao da se mentalno transportiram i stavim u kožu, kako onih koji prodaju, tako i onih koji kupuju maglu, jednostavno nisam pronašao racionalno opravdanje za takve postupke, osobito za ovu drugu skupinu. Apsurdnost propagiranja lakog i površnog mi je donekle i jasna jer za krajnji cilj ima laku zaradu. Ono što mi kao autoru ovog teksta nije jasno su ljudi koji padaju na ovakav pokušaj “pomoći” u učenju stranih jezika.

Reference na koje se odnose ove reklame su osobe koje su bez prethodnog poznavanja određenog stranog jezika u veoma kratkom vremenu (kroz tjedan ili dva) usavršili strani jezik do te mjere da se s njim služe kao maternjim jezikom. Hahahaha dajte molim vas… da li je netko upoznao takvu osobu?

Da zaključimo

Neosporno je da postoje genijalci koji su u stanju da u izuzetno kratkom vremenskom periodu nauče određeni strani jezik do mjere koja omogućava dobro sporazumijevanje s osobama datog govornog područja. Ipak, neophodno je imati na umu činjenice koje su neosporne, a to su:

  1. Učenje stranih jezika je konstantan proces koji zahtjeva vrijeme;
  2. Novi se jezik ne može naučiti u nekoliko dana, tjedana, ali ni u par mjeseci;
  3. Usvajanje drugoga jezika zapravo je neprekidan proces koji nema završetak;
  4. Neophodno je prevazići granicu straha od komunikacije na stranom jeziku, koja je možda i ključni faktor za motivaciju u učenju stranih jezika;
  5. Nikada ne odustati, pa ni onog trenutka kad vam se pojavi misao kao npr.: “nije ovo za mene, nikada neću naučiti ovaj jezik”!

Share this: