Za početak pitanje: biste li zalili svoju sobnu biljku gaziranim sokom?

Ni u ludilu nam to ne bi palo na pamet, da jednoj biljci damo gazirani sok umjesto vode.
Zašto se onda tako ne ponašamo i prema svom tijelu? Da mu damo ono što mu je zaista potrebno da bi opstalo, da bi gradilo nove stanice (jer tijelo svaki dan iznova i iznova gradi – dioba stanice), potrebna mu je voda, potrebna mu je energija iz hrane da bi moglo funkcionirati.

Green Flower With Pot on Table

Zašto unositi “smeće” u svoje tijelo?!

Toliko unosimo jednostavnih ugljikohidrata, pržene hrane, toliko nepotrebnih ulja, a sve samo jer “ŽURIMO”. Nemamo vremena da uopće razmislimo o tome što unosimo u svoje tijelo.

“Ljudi se kao po nekom nepisanom pravilu, tek kada je potrebno smršati, počnu brinuti o prehrani i zdravom načinu života.”

Prije nego se krene u svijet mršanja, da bi se izbjeglo razočaranje do kojeg u većini slučajeva dođe, neophodno se prvo educirati i pokušati razumjeti kako organizam funkcionira.

Close-Up Photo Of Burger

Hrana bi trebala…

…da nam prvenstveno bude izvor energije kojim će se organizam služiti. Ljudsko tijelo troši energiju za razne svrhe. I pri potpunom mirovanju organizam troši znatnu količinu energije, i to za rad onih organa koji su bitni za održavanje života: srce, pluća, bubrezi, endokrine žlijezde, krvne žile. Za veće fizičke napore (sport, profesionalni fizički rad) tijelo troši i više energije. Više energije troši i za održavanje stalne tjelesne temperature kada je vanjska temperatura niža, jer je hlađenje organizma veće.

Znatan dio energije organizam troši i na rast i regeneraciju (održavanje). Za ove svrhe, a posebno za rast, potrebni su proteini životinjskog podrijetla jer oni sadrže sve esencijalne aminokiseline, (to su aminokiseline koje naše tijelo ne proizvodi nego je potreban unos putem hrane).

Ljudi se nerado odriču namirnica koje vole, ali ne treba se ničega odricati, samo treba biti svjestan što i koliko čovjek jede. Potrebno je samo malo truda da se uravnoteži prehrana, da se napravi dobar izbor i da se uživa u svim namirnicama. Potrebno je izbalansirati obroke i kontrolirati dnevni unos kalorija.

Pravilna prehrana

Pravilna prehrana je ona koja tijelu osigurava optimalan unos kalorija, vitamina, minerala i tekućine, te optimalan omjer proteina, UH (ugljikohidrata) i masti, kako bi se osigurale potrebe organizma za gradivnim, energetskim i zaštitnim tvarima. Međutim, današnju prehranu ističu nepravilni i nedovoljno izbalansirani obroci. Zbog toga trpi čitav naš organizam, a potrebno je samo malo organiziranosti i pažnje da se to ispravi, te na taj način budemo zadovoljniji, te ono najbitnije čemu se teži – ZDRAVIJI.

Danas se način pripremanja hrane sasvim promijenio. Nema više kuhanja na štednjaku s drvima, laganog pirjanja hrane i širenja opojnih mirisa svježe pripremljenih obroka. Danas su kuhinje opremljene najnovijim tehničkim pomagalima i izgledaju kao svemirski brod, a sva ta silna aparatura hrani oduzima energiju. Hrana je važno gorivo i kada jedemo, naši su obrambeni mehanizmi spušteni, energetski smo otvoreni, na neki način ranjivi jer u organizam unosimo nešto što nam treba za život.

Nijedna prirodna namirnica ne sadrži sve potrebne hranjive sastojke za čovjeka. Zbog toga je potrebno da svakodnevna prehrana bude što raznovrsnija i što prirodnijeg izvora.

Steak Food

“PRAVILNA PREHRANA JE NAJVAŽNIJI FAKTOR FIZIČKOG I MENTALNOG RAZVOJA, PSIHIČKE URAVNOTEŽENOSTI, DOBROG ZDRAVLJA I RADNE SPOSOBNOSTI LJUDI.”

Share this: