Kaciga generalno nema rok trajanja, ali bi bilo poželjno nekoristite istu kacigu duže od pet godina bez obzira koliko često i dugo vozite motor. Mnogo faktora utiče na njen rok trajanja, od toga koliko se znojite (znoj negativno utiče na unutrašnje zaštitne materijale), ishabanosti postave, habanja zbog čestog stavljanja i skidanja, nepravilnog odlaganja, nenošenja potkape, itd.

Integralna ilifull-face“ kaciga – pruža najbolju zaštitu zahvaljujući svojoj konstrukciji, pa je predviđena za svaki iole brži motocikl/skuter. Važno je da ima dobar sistem ventilacije kako ne biste doživeli toplotni udar

Slikovni rezultat za full face kacige

Modularna ili „flip-up“ kaciga – to je podvarijanta „full-face“ kacige, sa pokretnim donjim delom (koji štiti bradu), koji može da se podigne kao vizir. Tako vozač može da se rashladi u saobraćajnoj gužvi ili da jede hranu i pije vodu bez skidanja kacige. Ipak, mnogi ih ne vole, tj. sumnjičavi su po pitanju njihove strukturalne izdržljivosti ili mogućnosti da se rasklima sistem za podizanje/spuštanje. Takođe, mogu da budu teže zbog dodatnih dijelova, bučnije pri većim brzinama i slično, ali to opet zavisi od modela do modela.

Slikovni rezultat za flip up kacige

Otvorena sa vizirom ili „demi-jet“ kaciga – predviđena je za skuter/moped koji se ne vozi velikim brzinama i to uglavnom po gradu. Vizir pruža zaštitu samo protiv vjetra i insekata, dok u slučaju pada nije od velike koristi po pitanju zaštite lica.

Slikovni rezultat za demi jet kacige

Otvorena bez vizira ilijet“ kaciga – isto kao i kaciga pod c), ali nema vizir.

Slikovni rezultat za jet helmetKros ili „off-road/cross“ kaciga – uglavnom se koriste za vožnju van asfalta. Imaju specifičnu konstrukciju koja pogoduje vozačima na teškom terenu – bolju ventilaciju, mogućnost stavljanja zaštitnih naočara, drugačiju zaštitu brade, itd.

Slikovni rezultat za cross helmet

Share this: